amberenrosa.reismee.nl

De eerste week

Hoi lieve lezers!

Het is weer maandag en dus zitten wij weer bij het café met gratis wifi en kunnen we dus weer een blog schrijven! Jammer genoeg moesten we voor de blog klaar was weg bij het café en dus zijn we wat verlaat met het plaatsen van de blog.

We hebben een onwijs leuke eerste week gehad. Dinsdag was onze eerste werkdag op het kamp. De groep vrijwilligers is opgedeeld in 4 groepen waarbij de werkzaamheden in het park ook in 4 groepen zijn verdeeld. Je kan ingedeeld worden op een dag bij de carnivoren, de nursury en primaten, de antilopen of het dianacentrum en de school.

Eigenlijk is bij alle groepen vooral hokken verschonen en voer klaarmaken en geven. Het dianacentrum is eigenlijk een soort kinderboerderij met varkens, schapen, geiten en dat soort dieren.

Dinsdag begonnen we met de carnivoren waar we eerst een ezel in stukken hebben gesneden om die later in de middag aan de leeuwen en andere vleesetende dieren te geven. Woensdag kregen we eerst een rondleiding door het park en langs de dieren met nog 2 nieuwe meisjes. 'S middags zat Rosa bij de primates and nursury groep en ik weer bij de carnivoren waar we weer een ezel in stukken konden gaan hakken en resterende hokken gingen verschonen en hooi halen achter op het veld. Bij de primates and nursury heeft Rosa vooral geveegd en om 4 uur de dieren eten gegeven.

Donderdag zat ik in de groep van de antilopes waar je vooral bezig bent met takken verslepen van de antilopes naar de schapen en nieuwe takken van bomen afhakken die weer bij de antilopes in het hok kunnen. Door het hakken van de takken had ik blaren op mijn handen, oké ik ben echt niks gewent haha

Daarnaast hebben we geveegd en gevoerd. Een kruiwagen vol fruit en groente die we met een groot mes in stukken konden hakken, erg leuk om te doen! Rosa zat bij het diana centrum waar ze 's ochtends moest checken of alle dieren nog eten en drinken enzo hadden en 's middags ging ze naar school met een slang, kameleon, egel en 2 schildpadden om kinderen te leren over de dieren. Ze vertelde 's middags dat het erg indrukwekkend was en die kinderen aan je zitten, aan je haar trekken en je erg bijzonder vinden. Na deze twee dagen kwamen we wel achter het motto van chimpangali een dag niet geveegt is een dag niet geleeft.

Een algemene dag is dus

11.00: animal time! Lekker knuffelen met de dieren

12.00: lunch

13.00: verder met de werkzaamheden tot 5 uur

18.30: avondeten

En dan de rest van je avond vrij.

Vrijdag gingen we naar de victoria falls!Om half 6 op omdat om half 7 we werden weggebracht naar de bus die ons naar victoria falls bracht. Na een vooral warme busrit kwamen we rond 2 uur aan en werden we opgehaald door John die ons het weekend rond reed. Eerst gingen we betalen voor de activiteiten en daarna werden we naar onze slaapplek gebracht voor de komende 2 nachten. Om 4 uur werden we opgehaald door John om eerst naar een marktje te gaan waar eigenlijk iedereen hetzelfde heeft en aangezien we nog een lange reis te gaan hebben beetje vroeg om souvenirs mee te nemen. Daarna even langs de supermarkt en daarna gingen we wat eten waar we heerlijk gegeten hebben en weer gelukkig waren met de wifi en ik er achter kwam dat ik mijn bachelor gehaald heb!!! Dus dat maakte het weekend natuurlijk nog beter.

Zaterdag werden we om 10 uur opgehaald om naar de watervallen te gaan. Erg indrukwekkend en heel mooi om te zien! Nadat we ongeveer 2 uur daar rond gelopen hebben en hele mooie foto's gemaakt hebben en erg nat zijn geworden gingen we even lunchen bij look out café. Hele lekkere lunch met een erg mooi uitzicht. Daar werden we opgehaald door John om naar de sundowner cruise te gaan. Van 4 tot 6 konden we genieten op het water met onbeperkt drank, dus een lekkere gin tonic erbij, en dieren spotten waaronder krokodillen en nijlpaarden. Dit was zeker het ultieme vakantie gevoel. Daarna zijn we nog even wat gaan eten en was het weekend alweer voorbij want zondag ochtend Vroeg was het alweer tijd om te vertrekken.
Hopelijk hebben jullie weer genoten van onze korte samenvatting over onze week en komen we weer snel met een nieuwe!

Liefs rosa en amber